Сьогодні в Україні відбувається становлення нової системи освіти, орієнтованої на входження у світовий інформаційно-освітній простір. Інформаційно-комунікативні технологіїстали невід’ємною частиною цілісного освітнього процесу та значно підвищити його ефективність. Тому рівень комп’ютеризації разом із кадровим і методичним забезпеченням освітнього процесу є вирішальним показником оцінювання дієздатності сучасного закладу дошкільної освіти.

Сучасне життя неможливо уявити без інформаційно-комунікативних технологій. Використання ІКТ у дошкільній освіті дозволяє розширити творчі можливості педагога. Саме тут можна застосувати весь досвід, знання і вміння, творчий підхід. А заняття, проведені в закладі дошкільної освіти з використанням комп’ютера, надовго запам’ятаються дітям.

Анна Губатенко, музичний керівник Глухівського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) «Журавка» Глухівської міської ради, поділилась із колегами презентацією «Використання інформаційно-комунікативних технологій у роботі музичного керівника». Вона повідомила своїм колегам, що використання ІКТ на музичних заняттях робить процес навчання дошкільнят більш цікавим та інтенсивним. Заняття стають яскравішими, емоційнішими, із застосуванням великої кількості ілюстративних, музичних та відеоматеріалів. При цьому комп’ютер тільки доповнює педагога, а не замінює його.

Також Анна Губатенко довела своїм колегам думку, що однією із найбільш вдалих форм представлення навчального матеріалу на музичних заняттях у закладі дошкільної освіти є створення мультимедійних презентацій. Це зручний та ефективний спосіб презентації інформації за допомогою комп’ютерних програм. Він поєднує усобі динаміку, звук та зображення, тобто фактори, які найдовше утримують увагу дитини. Одночасний вплив на два найважливіших органи сприйняття (слух та зір) дозволяє досягти більшого ефекту, ніж при традиційному представленні нового матеріалу.

В ігровій формі діти знайомляться із звуками, навколишнімсвітом, у них виникають необхідні слухові асоціації, розвиваються увага, уява, мислення.

Таким чином, практичний досвід доводить, що застосування інформаційно-комунікативних технологій дозволяє:

· організувати навчання інтенсивніше та якісніше;

· сприяти розвитку творчих здібностей у дітей шляхом використання ілюстративного, звукового, образотворчого матеріалу та вирішення інтерактивних завдань;

· активно залучати дітей у пізнавальний процес.

Світлана Миляєва, музичний керівник Глухівського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) «Ромашка» Глухівської міської ради, провела майстер-клас із музичного мистецтва з використанням інноваційно-комунікативних технологій на тему «Вирушаймо в світ казкової музики», де вчила колег правильного мовленнєвого дихання, гри на шумових музичних інструментах під музичний супровід, розвивала музичні здібності та естетичний смак, координацію рухів та відчуття ритму, навички злагодженого співу.

Музичні керівники закладів дошкільної освіти прийшли до висновку, що в результаті впровадження в роботу ІКТ отримуємо такі результати:

– підвищення ефективності процесу навчання;

– активізація пізнавальної діяльності дітей;

– підвищення рівня професійної майстерності педагогів;

– виявлення рівня психолого-педагогічної компетенції батьків;

– створення єдиного інформаційного середовища;

– створення активної, працездатної системи підтримки сімейного виховання через використання ІКТ;

– забезпечення активної участі батьків в освітньому процесі ЗДО;

– підвищення педагогічної культури членів родин вихованців.

Зустріч пройшла в доброзичливій та позитивній атмосфері.

Рекомендовані статті

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *