Траєкторія – безперервна лінія, яку описує тіло або його точка під час руху.
Траєкторія професійного розвитку педагогічного працівника – персональний шлях реалізації професійного потенціалу педагогічного працівника, що ґрунтується на його вільному виборі закладу освіти, установи, організації, іншого суб’єкта освітньої діяльності, видів, форм, темпу здобуття освіти та освітньої програми в межах здобуття освіти дорослих.
Постанова КМУ від 29 липня 2020 р. № 672 “Деякі питання професійного розвитку педагогічних працівників“
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 29 липня 2020 р. № 672
Київ
Деякі питання професійного розвитку педагогічних працівників
{Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 1391 від 28.12.2021}
Відповідно до частини третьої статті 52 Закону України “Про повну загальну середню освіту” Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Положення про центр професійного розвитку педагогічних працівників, що додається.
2. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.
3. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, крім пункту 2 цієї постанови, який набирає чинності з 1 вересня 2020 року.
Прем’єр-міністр України
Д.ШМИГАЛЬ
Ключові слова
- Суб’єкт підвищення кваліфікації
- Види підвищення кваліфікації
- Форми підвищення кваліфікації
- Темп здобуття освіти
- Освітня програма в межах здобуття освіти дорослих
Освіта дорослих
Постанова КМУ від 21 серпня 2019 року №800 “Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників”
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 21 серпня 2019 р. № 800
Київ
Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників
{Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 1133 від 27.12.2019}
Відповідно до частини шостої статті 59 Закону України “Про освіту” Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників, що додається.
2. Внести до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти “Нова українська школа”, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 4 квітня 2018 р. № 237 “Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти “Нова українська школа” (Офіційний вісник України, 2018 р., № 32, ст. 1115, № 99, ст. 3289; 2019 р., № 20, ст. 680), зміни, що додаються.
3. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, крім пункту 17 затвердженого цією постановою Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників, що набирає чинності з 1 січня 2020 року.
Прем’єр-міністр України
В.ГРОЙСМАН
Акценти підвищення кваліфікації
- Безперервність (щорічне ПК)
- Накопичувальна система
- (150 год /5р)
- 10% (15 год) – інклюзія
- 10% (15 год) – психологічна складова
Суб’єкт підвищення кваліфікації п.9
Суб’єктом підвищення кваліфікації може бути заклад освіти (його структурний підрозділ), наукова установа, інша юридична чи фізична особа, у тому числі фізична особа – підприємець, що провадить освітню діяльність у сфері підвищення кваліфікації педагогічних та/або науково-педагогічних працівників.
{Абзац перший пункту 9 в редакції Постанови КМ№ 1133 від 27.12.2019}
Суб’єкт підвищення кваліфікації може організовувати освітню діяльність у сфері підвищення кваліфікації за місцем провадження власної освітньої діяльності та/або за місцем роботи педагогічних та/або науково-педагогічних працівників, за іншим місцем (місцями) та/або дистанційно, якщо це передбачено договором та/або відповідною програмою.
{Абзац другий пункту 9 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1133 від 27.12.2019}
Педагогічні та науково-педагогічні працівники можуть підвищувати кваліфікацію у різних суб’єктів підвищення кваліфікації.
Види підвищення кваліфікації п.6
Постанова КМУ від 12 серпня 2015 р. № 579 “Про затвердження Порядку реалізації права на академічну мобільність”
- Навчання за програмою підвищення кваліфікації (в тому числі участь у семінарах, практикумах, тренінгах, вебінарах, майстер-класах)
- Стажування
Можуть бути визнані як підвищення кваліфікації:
- участь у програмах академічної мобільності
- наукове стажування
- самоосвіта
- здобуття наукового ступеня
- здобуття вищої освіти
Напрямки підвищення кваліфікації п.15
- Розвиток професійних компетентностей: знання навчального предмета, фахових методик, технологій
- Розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їх заступників)
- Формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей вмінь, визначених у ч.1 ст.12 Закону «Про освіту»
- Формування професійних компетентностей галузевого спрямування, опанування новітніх виробничих технологій
- Психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
- Використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі
- Мовленнєва, цифрова, комунікаційна, інклюзивна, емоційно-етична компетентність
- Інклюзивне освітнє середовище та інклюзивне навчання, освіта дітей з особливими освітніми потребами
Документ про підвищення кваліфікації п.13
Документ має містити:
- Повне найменування субєкта (для юридичних осіб) або ПІБ фізичної особи (для фізичних осіб і ФОП), яка надає освітні послуги з підвищення кваліфікації
- Тему (напрям, найменування), обсяг (тривалість) у годинах та/або кредитах ЄКТС
- ПІБ особи, яка підвищила кваліфікацію
- Опис досягнутих результатів навчання
- Дату видачі та обліковий запис документа
- Найменування посади (у разі наявності), прізвище, ініціали особи, яка підписала документ від імені суб’єкта, її підпис
Визнання результатів підвищення кваліфікації п.25
- Якщо суб’єкт має ліцензію на підвищення кваліфікації або навчає за акредитованою освітньою програмою – результати не потребують окремого визнання чи підтвердження.
- Результати навчання у інших суб’єктів мають бути визнані рішенням педагогічної (вченої) ради закладу освіти вчителя, який підвищував кваліфікацію.
- Педагогічний або науково-педагогічний працівник протягом одного місяця після завершення підвищення кваліфікації подає до педагогічної (вченої) ради закладу освіти клопотання про визнання результатів підвищення кваліфікації та документ про проходження підвищення кваліфікації.
- У разі невизнання результатів підвищення кваліфікації педагогічна рада закладу освіти може надати рекомендації педагогічному працівнику щодо повторного підвищення кваліфікації у інших суб’єктів підвищення кваліфікації та/або прийняти рішення щодо неможливості подальшого включення такого суб’єкта підвищення кваліфікації до плану підвищення кваліфікації закладу освіти до вжиття ним дієвих заходів з підвищення якості надання освітніх послуг.
- У разі підвищення кваліфікації шляхом інформальної освіти (самоосвіти) замість документа про підвищення кваліфікації подається звіт про результати підвищення кваліфікації або творча робота, персональне розроблення електронного освітнього ресурсу, що виконані в процесі (за результатами) підвищення кваліфікації та оприлюднені на веб-сайті закладу освіти та/або в електронному портфоліо педагогічного або науково-педагогічного працівника (у разі наявності). Форму звіту визначає відповідний заклад освіти.